KULT – FIRST AND SECOND DAY – KULT

Newsy, RPG / OPUBLIKOWANE W

 

 

To lecimy od początku. Jak ktoś jeszcze by nie wiedział jestem Patronem polskiej edycji Kultu: Boskości Utraconej, kampanii crowdfundingowej, która właśnie trwa na Wspieram.to. Pisałem o tym w kilku miejscach, ale jeśli ktoś by nie wiedział to już wie. Mówiłem, że o systemie Kult – jego czwartej edycji – będę pisał dużo.  Z góry uprzedzam. Przez cały listopad, czyli do końca zbiórki, postaram się pisać co dwa, trzy dni tekst, który będzie w jakiś sposób powiązany z systemem. Ten tekst jest pierwszym z serii  informacyjnych, które będą podsumowywać co się dzieje w projekcie.  Mam nadzieję, że wszyscy jesteśmy na tej samej stronie. Gotowi? To jedziemy z tematem. Kampania ruszyła o godzinie 12:00 w poniedziałek 02.11.2020 roku, a ja mogę już na wstępie powiedzieć, jedną najważniejszą rzecz: Kult się ufundował!

 

I to moi drodzy, jest dla mnie bardzo dobra wiadomość. Będzie polskie wydanie Kultu i ciesze się jak dzieciak. W ekipie Wyrollowanych, aby uczcić ten fakt rozegraliśmy sesję w Kult i przygotowujemy się do nagrania. Chcemy wam jak najlepiej przybliżyć system  za sprawą actual play. Graliśmy do 1:00 w nocy, odespaliśmy, a rzeczy, że tak powiem: działy się. Teraz kilka konkretów i faktografii. Pierwszy próg na zbiórce pękł po ośmiu godzinach. Wspierający ufundowali wydanie polskiej wersji systemu i zagwarantowali, że podręcznik podstawowy ukarze się w wersji Core Retail.

kult

Kult oprócz Core Retail, ma jeszcze dwie inne wersje podstawki, były one przewidziane do odblokowania dla progów 70 000 zł – wersja biblijna – oraz 80 000 zł – wersja czarna . Obie opisałem pobieżnie na blogu. Ta informacja dla wspierających była niewystarczająca. Zaczęły się pytania. By trochę to uporządkować:

 

  • Wszystkie warianty okładkowe są i były dostępne do kupienia od początku zbiórki.
  • Wszystkie wersje podręcznika miały przypisane odpowiednie progi dostępne dla wspierających, mimo że poszczególne wersje nie zostały jeszcze odblokowane.
  • Taka strategia stanowi, w moim mniemaniu, pewne nowe podejście marketingowe w kwestii zbiórek.

 

Każdy wspierający mógł wybrać zestaw z podręcznikiem, który jeszcze się nie ufundował. Każdy mógł liczyć na to, że kolejne progi padną pod naporem siły crowdfundingu i dostanie wymarzone pozycje. Zaczęły się pytania na temat różnic w zawartości podręczników, ich formatów i wykonania. Alis Games, wydawnictwo które jest odpowiedzialne za zbiórkę na Kult szybko wyjaśniło sprawę. Odpowiedziało odpowiednią grafiką, która rozwiała wątpliwość. Ja załączam rzeczoną grafikę poniżej, tak by każdy mógł sobie ją obejrzeć.   Dodam jeszcze, że Edycja biblijna z progu – 70 000, została ufundowana po 12 godzinach. Przełamaliśmy drugi próg kampanii. My z ekipą Wyrollowanch właśnie skończyliśmy naszą sesje. Wybiła północ.

 

Kult, tak jak i wy, nie próżnował i nie odpoczywał do samego rana. Zbiórka spokojnie zbliżała się do przełamania kolejnego progu. Po około 24 godzinach od rozpoczęcia kampanii, tuż przed 12:00 padł kolejny próg. Zbiórka i wspierający zebrali 80 000 zł gwarantując, że podręcznik Kult w wersji Czarnej, również będzie wydany po polsku. No i tu stała się śmieszna sprawa. Alis Games, tak się cieszy, że już nie wie jaki jest dzień tygodnia. Można sobie tylko wyobrazić, jak dużo nerwów kosztują ich te kolejne godziny. Na oficjalnym fan page-u, wydawca myli wtorek z środą! Czemu to istotna informacja? To istotne, bo przecież  przez pierwsze 48 godzin od rozpoczęcia zbiórki, obowiązują early bird. Kult można dostać za niższą cenę – w wersji biblijnej i w wersji podstawowej, czyli Core Retail. Fani wpadają w popłoch, sprowadzają wydawcę z powrotem na ziemię, do rzeczywistości. Chwila strachu, ale wszystko jest w porządku.

Odsłania się kolejny próg: 90 000 zł. Tym razem walczymy o Ekran. Można powiedzieć, że ma on nas chronić przed wpływami zasłony – świata, który trzyma nas w swych okowach. Nie pozwala nam przebudzić. Co więcej, teraz gdy Kult ufundowany jest we wszystkich trzech wersjach okładkowych, zasady gry się zmieniają. Rozpoczyna się wyścig o pierwszy próg, który pokazuje ukrytą zawartość kampanii. To fajny, ciekawy pomysł, który wprowadza dodatkowe element do przebiegu zbiórki. Te dodatkowe elementy, będą dodane do progu każdego wspierającego, który zainwestował w jakąkolwiek wersje podręcznika lub pakietu. Na pierwszy ogień w ramach dodatków idzie: Pendrive Kult. Pozostało 24 godziny do końca early bird-ów. Zbiórka traci impet. To było do przewidzenia, ale jednak każdy chyba zaczyna się trochę martwić. Ja na pewno!

kult

 

Próg 90 000 zł trzyma się mocno, ale i on musi ustąpić. Pod naporem zbiorowości fanów, zasłona pękła 4 godziny temu, czyli gdzieś pomiędzy 19:00, a 20:00.  Czekaliśmy naprawdę długo, ale w końcu ekran wraz z Pendrivem Kult, zostaje ufundowany. To dobra wiadomość, ale nie spoczywamy na laurach, do pełnego sukcesu pozostaje długa droga. Kult w obecnym kształcie kampanii zakłada, że wszystkie dodatkowe podręczniki które są dostępne w wyższych progach ufundują się w czasie zbiórki.

 

Gdy próg 90 000 zł został przekroczone widać już  następny cel. Czarna Madonna – kampania, która ma status must have, dla każdego, kto pokochał Kult. Zgodnie z notatką wydawcy kampania była wcześniej dostępna tylko w wersji francuskiej i szwedzkiej. Pierwszy raz w języku angielskim ukazała się z 4 edycją. Wszak cztery to liczba magiczna, czyż nie? My jesteśmy już po czwartym progu i w następnym oprócz Kampanii, każdy ze wspierający otrzyma zestaw kart pomocniczych w PDF. Wydawca przypomina, że każdy kto wesprze Kult na zbiórce otrzyma również zniżkę do jego sklepu na rok 2021.

kult

 

Za chwilę, teraz gdy piszę ten tekst, wybije północ. Kampania trwa prawie 36 godzin, zbliżamy się nieuchronnie do przełamania progu 100 000 zł. Wszyscy spekulują, że kolejnym progiem  będzie Taroticum –  zestaw scenariuszy. Pełną ich listę można zobaczyć, we wpisie poświęconym planom wydawniczym Alis Games na Q3 2021, jest tam też odnośnik gdzie można za darmo pobrać część przygód w pdf w wersji angielskiej. Na Kult, a raczej na jego fizyczną manifestacje będziemy musieli chwilę poczekać, ale warto. Według mnie wydawca dobrze przygotował się do tej zbiórki. Przemyślał swoją strategię marketingową. Mi ta strategia się osobiście podoba. Nie jest rozdmuchana, nie obiecuje bóg wie czego. Skupia się na konkretach. Każdy wspierający wie o co toczy się walka. Tak skonstruowana kampania, zmniejsza ryzyko opóźnień, nieprzewidzianych wypadków, a to w obecnych czasach jak pokazała nam rzeczywistość bardzo ważne.

 

Według wydawcy wysyłka fizycznych podręczników powinna zacząć się w lipcu. Kult to system, który ma prawie 500 stron. Dużo rzeczy może pójść źle, ale na razie wszystko stabilnie zbliża się do przekroczenia progu 100 000 zł. Rano zbiórka osiągnie kolejny progu. Strategia, jaką przyjęło Alis Games, zdaje się procentować.  Prawdopodobnie rano albo tuż przed zakończeniem pierwszych 48 godzin, ufundują się wszystkie dodatki oraz wersje podręczników głównych. Ja trzymam kciuki. Zobaczymy gdzie będziemy jutro. Najważniejsza rzecz  jest taka. że Kult się ufundował. Teraz od nas – wspierających – zależy w jakim kształcie system będzie dostępny na polskim rynku. To była relacja z pierwszego i drugiego dnia zbiórki na Kult. Wszystkie grafiki pochodzą ze strony wydawcy. Dokładne aktualizacje wydawcy są dostępne na wspieram.to. Część aktualizacji może być dostępna jedynie dla wspierających. Tak jak pisano na mojej ścianie na fb: Kupujcie rozważnie. Dziękuje za uwagę i do zobaczenia.

 

 

Rafał Pośnik

Jedna odpowiedź do “KULT – FIRST AND SECOND DAY – KULT”

Dodaj komentarz